V rámci projektu MAP Roudnicko se zapojujeme do celorepublikové akce Týden pro Wellbeing ve škola 2025, která si klade za cíl posílit systémovou podporu wellbeingu ve školách. Wellbeing považujeme za klíčový faktor, který ovlivňuje nejen duševní zdraví žáků i pedagogů, ale i jejich vzdělávací výsledky.
V rámci této akce pořádáme dvě aktivity, které jsou zaměřeny na podporu pedagogů v jejich každodenní práci:
1. Třídnictví jako vztah
Tato série čtyř interaktivních setkání podpoří vyučující v jejich roli třídních učitelů. Série startuje 4. 2. 2025 a zaměří se na:
- Aktivní podporu wellbeingu žáků a žákyň ve třídě,
- Bezpečné začlenění aktivit do výuky (např. tzv. „třídnické minutky“),
- Péči o vlastní wellbeing pedagogů,
- Význam intervize a kolegiálního sdílení jako součásti pracovního cyklu.
2. Seminář pro pedagogy: Pravidla efektivní komunikace školy s rodiči
Komunikace mezi školou a rodiči hraje zásadní roli v budování bezpečného a respektujícího školního prostředí. Tento seminář pedagogům poskytne praktické návody a doporučení, jak efektivně komunikovat s rodiči, předcházet nedorozuměním a posílit spolupráci mezi školou a rodinami. Akce se uskuteční 5. 2. 2025 v KD Říp v Roudnici nad Labem.
Proč se věnujeme wellbeingu ve škole?
Výzkumy ukazují, že až 40 % žáků vykazuje známky střední až těžké deprese a 30 % z nich trpí úzkostí. Téměř čtvrtina učitelů na 2. stupni ZŠ hlásí fyzickou vyčerpanost a každý pátý učitel je ohrožen syndromem vyhoření. Proto považujeme wellbeing za klíčový pilíř zdravého školního prostředí.
Zapojte se i vy!
Týden pro Wellbeing ve škole 2025 je celorepublikovou akcí, do které se zapojuje široká škála organizací a škol. Pokud se chcete přidat, sledujte aktuální informace na webových stránkách inciativy nebo na jejich FB profilu.
📢 Sledujte nás na sociálních sítích a sdílejte své zkušenosti s hashtagem #tydenprowellbeing25. Společně můžeme vytvořit školní prostředí, kde se žáci i pedagogové cítí dobře a bezpečně!


